توضیحی درباره سوال آخر امتحان درس شبکه و پاسخ آن

یکی از دوستان کارشناسی ارشد پیگیر تعدیل نمره سوال آخر درس شبکه پیشرفته هستند به احترام ایشان و برخی از عزیزان دیگر تذکر چند نکته را ضروری میدانم و این سوال را پاسخ میدهم:

اول اینکه: توقع اینکه تمامی سوالات یک امتحان در سطح کارشناسی ارشد به تصریح در کلاس و جزوه طرح شده و پاسخ داده شود توقع بیجایی است که مطمئنم خود دوستان نیز به این امر اذعان دارند

دوم اینکه: این سوال بارها و بارها در حین بررسی نحوه عملکرد شبکه های SDN مورد بررسی قرار گرفته است و تفاوت این سوال با آنچه در کلاس مطرح شده اضافه شدن یک سوییچ دیگر است.

سوم اینکه: بنده هم به متر و معیارهایی برای سنجش و انفکاک میزان فهم دانشجویان از درس نیاز دارم که یکی از روش های آن چنین است.

اما جواب سوال: وقتی فریمی از مبدا A به مقصد B ارسال می‌شود در وهله اول وارد سوییچ مبتنی بر OF شماره ۱ می‌شود و چون این سوییچ خالی از هرگونه مدخلی در جدول جریان است از کنترلر در باره نحوه برخورد با این فریم سوال می‌کند. کنترلر الگوریتم L2-forwarding را اجرا کرده و مدخلی را برای درج در جدول جریان سوییچ ۱ تنظیم می‌کند (که ذکر جزییات الگوریتم و تنظیمات ضروری نیست) به این ترتیب بسته بر اساس تنظیماتی که کنترلر تنظیم کرده به سمت سوییچ ۲ هدایت می‌شود. این فرآیند در سوییچ ۲ مجددا تکرار می‌شود تا در نهایت بسته به مقصد میرسد. این فرآیند دقیقا ۷ مرحله است: از مبدا به سوییچ- از سوییچ ۱ به کنترلر- از کنترلر به سوییچ ۱- از سوییچ ۱ به سوییچ ۲- از سوییچ ۲ به کنترلر- از کنترلر به سوییچ ۲- از سوییچ ۲ به مقصد

لطفا نظر خود را بنویسید

یک دیدگاه